بسم الله الرحمن ارحیم
توجه   حتما این مطلب را تا آخر بخوانید   توجه
توجه:لطفا حتما این مطلب را به همراه خانواده محترمتان تا آخربخوانید تا آنان نیز از برکت این مطلب بی نصیب نمانند(لطفا حتما جمعی خوانده شود)
و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است.(سوره مائده آیه ی 32)

 

باز هم تأکید می کنم که این مطلب را حتما خانوادگی ببینید و بخوانید

 


 

آن که چشم از دنیا فرو بسته و مرگش(مرگ مغزی) اعلام شده است در دستان گرمش، هدیه‌ای گران‌بها دارد. هدیه‌ای که نمی‌شود ارزشی برایش تعیین کرد. یک کارت کوچک، کارتی که کسی را به زندگی دعوت می‌کند. زندگی سبز را جایگزین زندگی پژمرده‌ای می‌کند. با داشتن این کارت می‌گوید من پس از مرگم نیز به یاد تو بوده‌ام. حتی پس از رفتنم می‌خواهم به تو زندگی ببخشم. باارزش‌ترین هدیه‌ی دنیاست چرا که زندگی می‌بخشد، جان می‌دهد، شادی وصف‌ناشدنی به ارمغان می‌آورد، نفس می‌دهد، عظمت خلقت را نشان می‌دهد.هدیه ی او نفسهایش است، بهای چنین هدیه‌ای را با چه می‌شود قیاس کرد؟

 

سرانجام نفس‌هایش را تقدیم کرد. کالبدی را جانی دوباره بخشید. به همگان آموخت می‌توان بخشنده بود و بخشید. چه ایثاری برتر از این که تو عضو خود را هدیه کنی، به تن رنجور و خسته‌ای جان ببخشی، با نفس‌هایت در نفس‌های بریده‌ای بدمی تا نفس‌هایی جان گیرند و زندگی بخشند؟ او با این هدیه خود را تا ابد جاودانه کرد.

 

 

نظر قرآن درباره اهداءعضو پس از مرگ مغزی

«بنده‌ای ایمان نیاورد تا آنچه را برای خود دوست می‌دارد، برای مردم نیز دوست داشته باشد.» وقتی پیامبر گرامی اسلام از جامعه ایمانی سخن می‌گوید، می‌فرماید: «مثال مؤمنان از نظر مهرورزی و مهربانی در بین خود مانند اعضای یک بدن است که اگر عضوی از آن به درد آید، باقی عضو‌ها با برافروختگی و شب بیداری با او همنوایی و همدردی نشان می‌دهند.» والا‌ترین و عالیترین صورت عطا و بخشندگی، ترجیح دادن دیگران بر خود است. اینکه منفعت او را بر منفعت خود و آسایش او را بر آسایش خود ترجیح دهی. بنابراین ایثار بهترین عبادت و بالا‌ترین درجات ایمان است.

و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است.(سوره مائده آیه ی 32) 

بنابراین با توجه به اینکه بخشش و از خود گذشتگی و فداکاری در قلب دین جای دارند، می‌توان فهمید که احکام اسلامی نه تنها اهدای عضو را اجازه می‌دهد، بلکه بدان تشویق نیز می‌نماید و آن را از مهم‌ترین مستحبات به شمار می‌آورد تا جایی که بعضی اوقات به سر حد وجوب نیز می‌رسد.

اکنون شما را به مشاهده لینک زیر که وجدان بیدار شما را بیدارتر میکند دعوت می نمایم

برای مشاهده کلیک کنید

ثبت نام اينترنتي براي اهدا عضو

و آن لحظه که چشمانم از نور مرگ روشن مي‌شود، چه زيباست با چشم ديگري ديدن ، چه زيباست به ديگري جان دادن "

سايت " ايران اهدا " به آدرس اينترنتي   WWW.EHDA.irتوسط واحد فراهم‌آوري اعضاء پيوندي بيمارستان دكتر مسيح دانشوري، وابسته به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي از سال۸۳فعاليت خود را آغاز كرده است

اين سايت با هدف " تامين اعضاء پيوندي جهت بيماران نيازمند دريافت عضو " و " ترويج فرهنگ اهداء عضو " بر دامنه فعاليت خود افزوده است
افراد علاقه‌مند مي‌توانند با رجوع به سايت " ايران اهدا " و باز كردن صفحه " كارت اهدا عضو " با وارد كردن كليه مشخصات فردي آمادگي خود را جهت اهدا عضو ( به هنگام فوت يا در زمان حيات ) اعلام كنند.

تا كنون حدود هشت هزار نفر با ثبت نام آنلاين در سايت " ايران اهدا " آمادگي خود را براي اهدا عضو اعلام كرده‌اند كه ۵۰درصد آنها زير 25سال مي‌باشند.

 

و باید بگویم درست است که حتی سخن گفتن از مرگ خود و عزیزان سخت و غیر قابل تحمل است اما فراموش نکنید شاید روزی خود شما یا فرزند عزیزتان یا یکی از عزیزانتان در صف کسانی قرار بگیرید که برای ادامه زندگی به پیوند عضو احتیاج پیدا کنید که آنگاه اهمیت و عظمت این کار برایتان روشن می شود.

پس در انجام این کار خیر لحظه ای درنگ نکنید و همه اعضای خانواده ،کوچک و بزرگ را ثبت نام کنید حتی کودک چند ساله خود را نیز ثبت نام کنید و از حقیقت مرگ که همه ی ما آن را می چشیم فرار نکنید.

و این کار و هر امر خیر دیگری را فقط برای رضای الله و خشنودی او انجام دهید و پاداش کار خود را نیز فقط از الله بخواهید نه از بنده وگرنه اجر و ارجی ندارد واین شیوه ی بندگی الله و تقرب به درگاه الهی است که امیدوارم همه ی ما اینطور باشیم و بمانیم

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ فِتْنَةً وَإِلَيْنَا تُرْجَعُونَ

هر کسی طعم مرگ را می چشد و شما را به خير و شر می آزماييم و همه به نزد ما باز می گرديد

اللهم اخلص لک نیاتنا و اعمالنا

التماس دعا

www.ehda.ir

 

با تشکر از تمامی کسانی که در این راه تلاش می کنند و کسانی که این مطلب را تا آخر خوانده اند

مدریت وبلاگ رزم آوران روانسر

نظر فراموش نشود


نظرات شما عزیزان:

متین
ساعت14:22---24 شهريور 1392
سلام
از شما متشکرم


هورامان هانه‌به‌رچه‌م
ساعت14:08---6 مرداد 1392
سلام نویسنده ارجمند هورامان هانه‌به‌رچه‌م به روزشد؛منتظرتان هستیم.

سوران
ساعت13:30---25 ارديبهشت 1392
سلاو
زور سپاس
نکته ی ظریفی بود


محمد
ساعت16:13---18 ارديبهشت 1392
سلام

آفرین آفرین بر همت شما شیر مرد راه حق

بسیار متشکرم که وجدان خفته ی ما را بیدار کردی

من حتما ثبت نام می کنم
پاسخ:سلام علیکم از الله سپاسگذاری کنید و این کار را فقط برای رضای او انجام دهید وگرنه اجر و ارجی نخواهد داشت بدرود


پیمان
ساعت13:11---18 ارديبهشت 1392
سلاو له روحی پاکی همو او کسانی که له لامان نین بلام تیکه تیکی جستیان له ناو سینگی کسانیکه که الان زندون بلام روژیک چاوروانی مرگیان اکرد سلاو لو کسانیش که او کارته سوزیان له لایه سلاو لو کسانیش که بدوای پره پیدان بم کاره مروفایتین سپاس بو تویش برای خوشویستم محمد هیوادارم روژیک ببینم که کس به هوی نبونی پیوند کوچی دوای نکات
پاسخ:سڵاوو ره‌حمه‌ت بێ پایان الله له ئێوه‌‌ی ئازیز که به‌ بۆن نیه‌ت خه‌یر ئێوه ئێمه‌یش له‌م خه‌یره‌ بێ به‌ش نه‌وین. انشاءالله


فواد
ساعت12:30---18 ارديبهشت 1392
سلام و تشکر از اینکه یکی از دروازه های بهشت را به ما نشان دادی

من همین الان ثبت نام کردم


پاسخ:سلام علیکم تبریک میگم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: